19 IV 1943 POWSTANIE W GETCIE WARSZAWSKIM ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ |
19 IV 1943 POWSTANIE W GETCIE WARSZAWSKIM ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ |
4 kwietnia odbył się XV Festiwal Patriotyczny w Pamiątce. Jest to wydarzenie o zasięgu wojewódzkim, którego celem jest propagowanie postaw patriotycznych, zachowanie tradycji narodowych, kształtowanie kultury żywego słowa, rozwijanie twórczości literackiej i plastycznej dzieci i młodzieży. W 4 kategoriach: recytatorskiej, plastycznej, muzycznej i literackiej reprezentowali nas uczniowie w 4 grupach wiekowych (zerówka, kl.1-3, kl.4-6 oraz 7-8).
Nasza świetlica wzięła udział w Ogólnopolskim Projekcie Ekologicznym dla świetlic ,,Świetlicowy Eko-warzywnik’’, którego celem jest promocja zdrowego stylu życia wśród najmłodszych oraz wzbogacanie diety w warzywa i owoce. Dzieci dowiedziały się, jakie witaminy występują w poszczególnych warzywach i dlaczego warto je jeść. Wspólnie stworzyliśmy świetlicowy eko-warzywnik, w którym zasialiśmy różne warzywa. Uczniowie starannie pielęgnowali je i systematycznie podlewali. Efektem podjętych działań było przygotowanie eko-śniadania z produktów samodzielnie wyhodowanych.
Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci obchodzony jest 2 kwietnia, w dniu urodzin Hansa Christiana Andersena, i ma na celu rozpowszechnianie literatury dziecięcej oraz wspieranie czytania przez i dla najmłodszych.
„Bądźmy razem, nie obok!
Inny nie znaczy gorszy!
Poznaj, zanim ocenisz!”
Dnia 31.03.2023r. odbyło się rozstrzygnięcie szkolnego konkursu ,,Palma wielkanocna”. Na konkurs wpłynęło 17 prac. Wszyscy uczniowie wykazali się ogromną pomysłowością, a palmy cieszyły nasze oczy podczas wystawy w holu głównym szkoły. Komisja konkursowa przyznała nagrody w dwóch kategoriach: klasy 0-3 i klasy 4-8. Głównym kryterium była samodzielność wykonania pracy oraz wielkość palmy.
22 marca w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Wody. Tego dnia odbyły się zajęcia na temat wirtualnej wody. Pomysłodawcą przedsięwzięcia była Polska Akcja Humanitarna, która przygotowała dla dzieci szereg interesujących czynności związanych z tym zagadnieniem. Dzięki tematom poruszanym na lekcjach dzieci mogły uświadomić sobie, ile wody jest potrzebne, aby wyprodukować laptopa czy tabliczkę czekolady. Efektem działań na lekcjach były gazetki szkolne, wykonane prze uczniów, informujące o wielu ważnych aspektach zużycia wody.